Tuesday, February 17, 2009

Sekatan Blog


Isnin, 16 Februari 2009, jam 3 pm, semua blog telah disekat dari diakses, termasuk blog Kesatuan Pekerja-Pekerja Tourism Malaysia. Semua ahli-ahli Kesatuan di ibu pejabat tidak dapat membuka laman blog ini. Sekatan ini dibuat adalah hasil dari keputusan Mesyuarat Pengurusan Bil 2/2009.

Blog merupakan wadah perbincangan baru dalam dunia IT. Mantan PM Malaysia, Tun Mahathir juga seorang blogger yang aktif. Atas dasar apa blog disekat tidaklah diketahui kerana blog bukanlah merupakan laman hiburan atau laman mencari kenalan seperti MySpace,Hi5, Tagged atau Friendster.

Fikir-fikirkanlah ...

4 comments:

Anonymous said...

Blog tak glamer, yg glamer friendster kwang kwang kwang. ada gambar, ada komen2 menarik, ada usik2 .... nak buat macam mana, ramai yg terasa muda belia wpun dah hampir senja.

Anonymous said...

apa dah yg kau komen nih...komen biaqlah nampak dewasa skit...

Wak KedoDol said...

takut bayang2 sendirik je kalau sekat2 nih..kurang bijak keputusannye..sekurang2nye di blog kite leh luahkan ape yang tak bley sampaikan..takkan nak sound menteri ke MT ke boses2 ke pegawai2/paragawai2 depan2??takdak respek langsung la itu macam thambi..

kire macam suara hatilah konon2nye..bley jugak jadikan sbg idea2 dan pandangan baru..terpulanglah pada individu sama ada nak ambil pendekatan dengan cara positif atau negatif...kalau dah rasa bijak sangat, leh pk la cara mana nak ikut..kalo asik nak follow gaya yg kaki empat kat sawah tu, sampai tua lah jadik camtu...

satu hal lagi pada bloger2, nak tulis tu pon ada hadnye jugak..jgn main kromo jer(layan lagu cromox takpe lah)..kang tak pasal2 dok dlm ISA..tunggulah PM ke-7 nnti baru leh bebas..tu pon kalo lepaslaahh..chioowww

Anonymous said...

untuk jadi seorang blogger, kita kena beani cakap benda yang benar..jgn dok hentam kromo jer