Tuesday, January 19, 2010

En. Razali Embong

Sebagai email yang dikeluarkan oleh En. Mohamad Nor Karto :-

Marilah kita bacakan surah al-fatihah kepada yang dikenali ramai dikalangan rakan-rakannya sebagai Pok Li atau nama rasminya En. Razali Bin Embong yang telah dimasukan ke Wad ICU Tingkat 3 Hospital Sultanah Nur Zahirah Kuala Terengganu petang semalam kerana sesak nafas supaya kesakitan yang dirasainya cepat sembuh seperti sediakala.
Bagi anda yang ada kesempatan masa bolehlah menghubungi En. Suhaimi(Pengarah TM Terengganu) di talian 012-9090550 atau Norsamsaini di talian 013 6707893 untuk mengetahui perkembangan selanjutnya.

------------------
Maklumat terakhir - En. Razali yang mempunyai penyakit jantung dan paru-paru berair kini berada dalam keadaan kritikal dan bergantung kepada alat bantuan hayat.

1 comment:

Zulkipli Nooh said...

KESATUAN KEBANGSAAN PEKERJA PEKERJA TELEKOMUNIKASI SEMENANJUNG MALAYSIA (NUTE)

29hb. Mac 2010
NUTE 1406 (03)

Kepada:

PENGERUSI CAWANGAN NUTE
SETIAUSAHA CAWANGAN NUTE

Mesyuarat Pegawai-Pegawai Kanan NUTE bersama Pihak Pengurusan TM telah membuat ketetapan dan persetujuan mengenai Perjanjian Bersama Ke Lapan TM/NUTE seperti yang dicadangkan oleh Ahli-Ahli NUTE.

Semua cadangan dan syor syor yang telah dihantar ke Ibupejabat pada 27.07.2009 telah diteliti, namun Pegawai-Pegawai Kanan NUTE telah bersependapat dan bersetuju dengan ketetapan yang telah disyorkan oleh pihak Pengurusan TM, seperti berikut :

a) Kenaikan Gaji sebanyak 15%
b) Elaun COLA dinaikan kepada RM 250.00
c) Bantuan Perumahan dinaikan ke RM 300.00
d) Umur Persaraan ke 56 tahun (berkuatkuasa 1.1.2010)
e) Kenaikan Tahunan Gaji – mengikut Prestasi anggota.
f) Pembayaran Bonus mengikut Prestasi Anggota
g) Cuti Tahunan diselaraskan kepada 30 hari dalam setahun
h) Cuti Ehsan diseragamkan kepada 12 hari dalam setahun



Bagi pihak Pegawai-Pegawai Kanan NUTE, kami ingin mengambil kesempatan ini untuk mengumumkan beberapa perkara penambahbaikan kepada Pengurusan dan Ahli Ahli NUTE, diantaranya adalah seperti berikut :

a) Faedah Persaraan dikurangkan dari RM 500 kepada RM 200
b) Biasiswa NUTE kepada anak-anak Ahli Dihapuskan
c) Faedah Kematian ditamatkan serta merta

Seterusnya Ibu Pejabat NUTE akan mengadakan program turun padang untuk menerangkan isu-isu semasa dan di harapkan semua warga kerja NUTE terutama ahli-ahli NUTE agar bersabar dan memberi kepercayaan kepada saf kepimpinan NUTE.

Sekiranya saudara/saudari mempunyai masalah/kemusykilan saudara/saudari juga boleh menghubungi Ibu Pejabat NUTE di no. tel: 03-2282 5350, 03-2282 1599 atau berbicara melalui email nute@streamyx.com

Kerjasama saudara/saudari dalam menangani perkara ini amatlah disanjungi dan di ucapkan jutaan terima kasih.


ZULKIPLI B NOOH
Setiausaha Agung NUTE