Monday, January 18, 2010

Tuntutan Dobi Semasa Kursus

Antara perkara yang dibincangkan semasa MBJ ialah kemudahan dobi semasa berkursus. Alhamdullilah perkara ini telah dipersetujui dan diluluskan oleh YBhg Dato' Ketua Pengarah.

Berikut adalah petikan kadar & syarat tuntutan elaun, kemudahan dan bayaran semasa berkursus, yang dikeluarkan oleh unit Latihan dalam lampiran A bersama surat tawaran kursus.

Perkara 7

“Tuntutan Dobi (bagi kursus melebihi 3 malam yang diadakan di luar ibu pejabat). Tuan/Puan perlu membayar terlebih dahulu dan membuat tuntutan setelah tamat kursus dengan sokongan resit asal. (Keputusan Mesyuarat MBJ Bil. 3/2009 pada 21/12/2009)”

4 comments:

zulkipli Nooh said...

KESATUAN KEBANGSAAN PEKERJA PEKERJA TELEKOMUNIKASI SEMENANJUNG MALAYSIA (NUTE)

29hb. Mac 2010
NUTE 1406 (03)

Kepada:

PENGERUSI CAWANGAN NUTE
SETIAUSAHA CAWANGAN NUTE

Mesyuarat Pegawai-Pegawai Kanan NUTE bersama Pihak Pengurusan TM telah membuat ketetapan dan persetujuan mengenai Perjanjian Bersama Ke Lapan TM/NUTE seperti yang dicadangkan oleh Ahli-Ahli NUTE.

Semua cadangan dan syor syor yang telah dihantar ke Ibupejabat pada 27.07.2009 telah diteliti, namun Pegawai-Pegawai Kanan NUTE telah bersependapat dan bersetuju dengan ketetapan yang telah disyorkan oleh pihak Pengurusan TM, seperti berikut :

a) Kenaikan Gaji sebanyak 15%
b) Elaun COLA dinaikan kepada RM 250.00
c) Bantuan Perumahan dinaikan ke RM 300.00
d) Umur Persaraan ke 56 tahun (berkuatkuasa 1.1.2010)
e) Kenaikan Tahunan Gaji – mengikut Prestasi anggota.
f) Pembayaran Bonus mengikut Prestasi Anggota
g) Cuti Tahunan diselaraskan kepada 30 hari dalam setahun
h) Cuti Ehsan diseragamkan kepada 12 hari dalam setahun



Bagi pihak Pegawai-Pegawai Kanan NUTE, kami ingin mengambil kesempatan ini untuk mengumumkan beberapa perkara penambahbaikan kepada Pengurusan dan Ahli Ahli NUTE, diantaranya adalah seperti berikut :

a) Faedah Persaraan dikurangkan dari RM 500 kepada RM 200
b) Biasiswa NUTE kepada anak-anak Ahli Dihapuskan
c) Faedah Kematian ditamatkan serta merta

Seterusnya Ibu Pejabat NUTE akan mengadakan program turun padang untuk menerangkan isu-isu semasa dan di harapkan semua warga kerja NUTE terutama ahli-ahli NUTE agar bersabar dan memberi kepercayaan kepada saf kepimpinan NUTE.

Sekiranya saudara/saudari mempunyai masalah/kemusykilan saudara/saudari juga boleh menghubungi Ibu Pejabat NUTE di no. tel: 03-2282 5350, 03-2282 1599 atau berbicara melalui email nute@streamyx.com

Kerjasama saudara/saudari dalam menangani perkara ini amatlah disanjungi dan di ucapkan jutaan terima kasih.


ZULKIPLI B NOOH
Setiausaha Agung NUTE

Anonymous said...

SAH JAAFAR MAJID PRESIDENT NUTE - MASUK PKR CABANG KERAMAT

Anonymous said...

WAHAI AHLI2 NUTE YANG MASIH BODOH & RELA DISUNDALKAN OLEH JAAFAR MAJID, MAHAMUD ZAKARIA, IDRIS SULAIMAN, MUKHTAR ALI, POAD DABUS, ZULKIPLI NOOH, RAHIM YUSOF, PAUZI & NOORSHAH.

SEDAR TAK KAMU,,, GAJI ANDA PADA TAHUN HADAPAN (2014) AKAN NAIK 1% SEDAR TAK???? JANGAN JADI BUTA N BODOH.................

SEDANGKAN JAAFAR MAJID DIBERIKAN KENAIKAN TAHUNAN 20% + SEBUAH KERETA PERDANA DARI KHALIS SECARA PERCUMA, SEMUA DITANGGUNG OLEH TM......

INI ADALAH PERMAINAN JAHAT & PERANCANGAN SYAITAN DARI 2 EKOR MAKHLUK SETAN INI,,,

KALAU MASIH TIDAK SEDAR,,, MARUAH ANDA ADALAH 1% DAN BOLEH DIJUAL BELI,,,,,,,,,

BODOHNYA AHLI NUTE

Zulkipli Nooh a/l Paria said...

Salam Pekerja

Menyentuh mengenai dengan piket baru-baru ni, saya selaku salah seorang Majlis AM MTUC amat tidak berpuashati dengan proses, cadangan dan susunan piket yang diadakan.

1. MENGAPA & KENAPA baru kini PIKET diadakan setelah perkara @ akta tersebut hendak dibentangkan di Parlimen?

2. MENGAPA tindakan awal (dalam masa 18x) perbincangan diadakan bersama pihak Kementerian namun tiada satu respon awal diberikan?

3.Pada tarikh 3 Nov 2011, MENGAPA MTUC yang kononnya tidak terlibat dengan HALUAN KIRI menjemput barisan Ahli Parlimen Pembangkang untuk sertai PIKET tersebut? APAKAH RELEVENNYA?

4. ADAKAH ANDA SEMUA TAHU BAHAWA PADA 23 OGOS 2011 YANG LALU, MTUC TELAH "DISUAP" RM 400,000.00 DARI KERAJAAN @ UMNO? KHALID ATAN, JAAFAR MAJID TELAH MENERIMA DUIT TERSEBUT!

5. MENGAPA sekarang ini MTUC seoalah-olah "BERLAKON" yang kononya membela nasib pekerja? sedangkan banyak sudah perjumpaan bersama PM, TPM, dan Menteri telah dibuat selama ini (DENGAN KEPIMPINAN BARU) ADAKAH mereka ini berbincang atau sekadar MINUM KOPI??

6. Sedih dan sungguh terkilan dengan sikap HIPOKRAT pemimpin MTUC kini, lebih2 lagi Jaafar Majid, yang kini sedang heboh melobi dirinya untuk mendapatkan tempat sebagai SENATOR? Adakah adil? dimanakah sikap tanggungjawab pemimpin MTUC???

PEMIMPIN TERTINGGI MTUC SILA JAWAB JIKA BERANI!!