Thursday, June 30, 2011

Jadual Shuttle ke Putrajaya

Sila klik jadual untuk paparan yang lebih jelas.






























------------------------------------------------------------

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS




1. Bilakah operasi bas akan dimulakan?


Operasi bas ini akan bermula sejurus serentak dengan tarikh perpindahan iaitu pada 5 September 2011 (bergantung kepada pindaan).




2. Apakah WP bagi pengguna perkhidmatan bas?


Pengguna perkhidmatan bas adalah dinasihatkan supaya menukar kepada WP3 pada bulan pertama. Untuk bulan seterusnya, terserah kepada persetujuan semua pengguna bas.




3. Berapa lamakah perkhidmatan bas ini akan disediakan?


Bas ini akan disediakan oleh TM pada tempoh 6 bulan pertama dan berkemungkinan dilanjutkan atau ditamatkan bergantung kepada jumlah pengguna itu sendiri.




4. Saya berminat untuk menggunakan perkhidmatan bas tetapi tiada pick up point disediakan di kawasan kediaman saya.


Tuan/Puan adalah dinasihatkan supaya pergi ke lokasi pick up yang berhampiran atau meneliti laluan bas yang berhampiran dan mencadangkan kepada pihak Urusetia.




5. Adakah waktu bertolak ke Putrajaya itu adalah tetap?


Waktu bertolak itu adalah tetap.



6. Bagaimana dengan waktu bertolak dari Putrajaya?


Waktu bertolak dari Putrajaya adalah pada pukul 6.00 pm. Walaubagaimanapun, waktu ini adalah bebas mengikut kesesuaian kesemua pengguna bas.




7. Adakah saya masih boleh memohon perkhidmatan ini?


Ya, tuan/puan boleh memohon lagi menerusi Urustadbir Bahagian masing-masing.




8. Saya telah memohon untuk menggunakan perkhidmatan bas tetapi saya tidak menggunakannya. Adakah tindakan saya akan menjejaskan perkhidmatan ini?


Tindakan tuan/puan ini akan menjejaskan pengguna bas yang lain dan berkemungkinan perkhidmatan bas akan dihentikan kerana kekurangan pengguna.





No comments: