Wednesday, December 9, 2009

Berita Kesatuan

Tahniah En Rosli Ibrahim

Kesatuan mengucapkan Tahniah kepada Encik Rosli Ibrahim kerana telah mendapat jawatan tetap sebagai Pegawai Khidmat Pelanggan. Usaha selama lebih setahun oleh En Rosli dan Kesatuan telah berjaya membuahkan hasil, walaupun pelbagai halangan diperolehi diperingkat awal perbincangan berkaitan menetapkan khidmat En Rosli. Kesatuan juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada YBhg Dato Mirza kerana mengambil perhatian berat isu ini.

----------------------

Penjumudan Gred F/N - 11 dan 14

Pekeliling berkaitan penjumudan jawatan N11, N14, F11 dan F14 telah dikeluarkan pada bulan Julai 2009, namun sehingga bukan Oktober kakitangan yang terlibat dalam penjumudan ini tidak diberi taklimat dan penyerahan borang opsyen. Kesatuan telah banyak kali menghubungi Bahagian Pengurusan supaya menyegerakan taklimat dan tawaran opsyen ini. Kesatuan akhirnya mengambil inisiatif menghantar surat kepada YBhg Dato Ketua Pengarah supaya perkara ini diambil serius oleh Pihak Pengurusan. Pada 11 November 2009 barulah taklimat kepada semua kakitangan yang terlibat dibuat. Itu pun ada nama-nama yang tercicir pada mulanya dengan alasan terlepas pandang dan pengarah-pengarah bahagian yang terlibat tidak dimaklumkan sama.

Taklimat dibuat dan tawaran opsyen diberikan pada tarikh berkenaan. Kakitangan yang terlibat diberikan masa 2 minggu untuk menjawab tawaran opsyen berkenaan. Mengikut pekeliling JPA, tempoh opsyen mengikut JPA adalah selama 30 hari dan bukannya 14 hari seperti yang diberikan kepada kakitangan kita. (30 hari dari tarikh penerima menerima surat opsyen bukannya pada tarikh surat dikeluarkan - rujukan laman web JPA)

*** Menjadi kebiasaan perkara-perkara yang melibatkan kumpulan bawahan sering dipandang ringan. Cuba layari laman web Jabatan Pelajaran(mempunyai cawangan paling banyak) dimana hampir keseluruhan pejabat pelajaran daerah di Semenanjung mengadakan taklimat pada 15 September 2009 dan Jabatan Pelajaran Daerah Sabah memberikan taklimat pada bulan Oktober 2009.

1 comment:

E27 said...

tahniah Jawatankuasa UNION!!!!usaha anda telah dipandang oleh ahli2..ramai telah terbuka mata apa yg telah dihasilkan...

harap dapat mempertingkatkan lagi usaha anda