Wednesday, November 26, 2008

Apa Kata Anda !

Hasil kajian ringkas minggu lepas dari blog ini adalah seperti berikut :-

Soalan - Apakah yang anda faham/fikirkan tentang pengukuhan yang dibuat oleh Pihak Pengurusan.


Jawapan dan peratusan mengundi :-

a. Mengukuhkan kedudukan orang atasan sahaja - 25%
b. Mengukuhkan struktur organisasi agar lebih sempurna - 0%
c. Pengukuhan yang tidak ada arah tuju - 66%
d. Tidak paham apa-apa - 8%

1 comment:

Anonymous said...

Betulkah apa yang dilaksanakan oleh pengurusan ini dinamakan pengukuhan organisasi? Di mana kukuhnya?

Kenapa ye apa-apa perancangan dan tindak tanduk Pengurusan tidak disampaikan kepada pegawai dan kakitangan supaya kami semua bersiap sedia sebelum berlakunya pengukuhan?

Bukankah kita share the same vision and mission? Kalau information untuk melaksanakan pengukuhan tak sampai kepada pegawai dan kakitangan bukankah kami semua akan jadi kelam kabut macam sekarang,hilang hala tuju, urusan bahagian lintang pukang?

Macam mana nak capai vision and mission Tourism macam ni?

Bukankah lebih elok struktur dahulu yang mana setiap division berfungsi mengikut pengkhususan dan kepakaran masing-masing? Lebih dinamik dan mendapat pengiktirafan dari sektor swasta.

Kenapa MYCEB tak wujud-wujud dan mula berfungsi sepenuhnya? Bukankah dah buat makluman besar-besaran kepada semua pengusaha industri pelancongan negara akan kewujudan MyCEB? Kenapa Rosly Selamat yang dilantik jadi CEO MyCEB ye? Masih tak kenalkah dia yang telah mengerjakan PEMPENA sampai miskin? Nampak ke hasil business yang dibawa masuk oleh Rosly Selamat sejak dilantik jadi CEO? Boleh ke orang yang langsung tiada PENGETAHUAN DAN PENGALAMAN dalam industri MICE menerajui MyCEB? Takut peruntukan habis tapi business tak ada! Macam PEMPENA!

Pengukuhan ye?